@article{ author = {محمدرضا حائری یزدیandباب هادسون}, title = {پارک های علمی؛انتظارات،الگوها و دستاوردها"ساخت و مدیریت بر هیئت موسسین:نیازمندیها و تجربیات"}, journal = {فصلنامه رشد فناوری}, volume = {2}, number = {4}, page = {1-10}, year = {1385}, publisher = {جهاد دانشگاهی -مرکز رشد رویش}, issn = {1735-5486}, eissn = {1735-5664}, doi = {}, abstract = {در اين مقاله چالش هاي موجود در مديريت و اداره اعضاي كليدي هيئت مؤسسين پارك ها تشريح شده و با بررسي وضعيت برخي از پارك هاي موجود، به چالش ها و مشكلا تي كه اينگونه پارك ها با آن روبروهستند، اشاره شده و راهكارها و رويكردهاي غلبه بر اين مشكلا ت مورد بررسي قرار گرفته و نهايتاًً ابزاري را به عنوان راهبرد براي ايجاد و توسعه چشم انداز مشترك و ضروري براي موفقيت پارك ها در يك دوره ميان مدت و بلكه كمي بلندمدت، پيشنهاد شده است. بخش پاياني اين مقاله نيز با تاكيد بر موارد ذيل به بررسي چالش هاي عمده پيش روي پارك ها مي پردازد: مزايا و معايب مشوق هاي مالي؛ نقش مراكز (كانون هاي) منطقه اي؛ تجميع و يكپارچه سازي پايگاه هاي ملي و ناحيه اي شهري؛ طيف رو به گسترش ابزارهايي كه به موازات پارك هاي علم و فناوري براي ترويج كسب و كارهاي مبتني بر دانش مورد نياز است؛ n نقش و مشاركت دانشگاه ها و چگونگي گسترش اين مشاركت ها در آينده }, keywords = {Knowledge & Research;Business Intraction; Feedback}, title_fa = {پارک های علمی؛انتظارات،الگوها و دستاوردها"ساخت و مدیریت بر هیئت موسسین:نیازمندیها و تجربیات"}, abstract_fa = {در اين مقاله چالش هاي موجود در مديريت و اداره اعضاي كليدي هيئت مؤسسين پارك ها تشريح شده و با بررسي وضعيت برخي از پارك هاي موجود، به چالش ها و مشكلا تي كه اينگونه پارك ها با آن روبروهستند، اشاره شده و راهكارها و رويكردهاي غلبه بر اين مشكلا ت مورد بررسي قرار گرفته و نهايتاًً ابزاري را به عنوان راهبرد براي ايجاد و توسعه چشم انداز مشترك و ضروري براي موفقيت پارك ها در يك دوره ميان مدت و بلكه كمي بلندمدت، پيشنهاد شده است. بخش پاياني اين مقاله نيز با تاكيد بر موارد ذيل به بررسي چالش هاي عمده پيش روي پارك ها مي پردازد: مزايا و معايب مشوق هاي مالي؛ نقش مراكز (كانون هاي) منطقه اي؛ تجميع و يكپارچه سازي پايگاه هاي ملي و ناحيه اي شهري؛ طيف رو به گسترش ابزارهايي كه به موازات پارك هاي علم و فناوري براي ترويج كسب و كارهاي مبتني بر دانش مورد نياز است؛ n نقش و مشاركت دانشگاه ها و چگونگي گسترش اين مشاركت ها در آينده }, keywords_fa = {دانش و پژوهش;تعامل کسب و کار;بازخورد}, URL = {rimag.ir/fa/Article/20252}, eprint = {rimag.ir/fa/Article/Download/20252},