بررسی تأثیرات متقابل میان هوشتجاری، رضایت و وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در صنعت بهداشتی و سلولزی ایران
محورهای موضوعی : توسعه مدلهای کسب و کار در بنگاههای کوچک و متوسط
1 - سازمان مدیریت صنعتی
2 - دانشگاه علامه طباطبایی
کلید واژه:
چکیده مقاله :
امروزه سازمانها در محیطی مشغول به فعالیت هستند که اصلیترین جزء آن فضای عدم اطمینان به سبب شکلگیری رقابت و فضای رقابتی در بازار است و هوشمندی در کسب و کار میتواند موجب ایجاد رضایت در مشتریان و وفادارسازی انها به سازمان گردد که در نهایت این امر به رشد سودآوری و بهبود ارزش ویژه برند سازمان کمک مینماید. از این رو و با توجه به اهمیت این مسأله، هدف از این مطالعه بررسی ارتباط متغیرهای هوش تجاری، رضایت و وفاداری مشتریان و ارزش ویژه برند در صنعت بهداشتی و سلولزی ایران است. این تحقیق با استفاده از نظرات 10 نفر از خبرگان صنعت و روش DEMATEL به بررسی روابط میان متغیرهای تحقیق میپردازد. نتایج حاصل از تحقیق بیانگر وجود روابط سیستمی و شبکهای میان متغیرهای تحقیق میباشد. همچنین نتایج تحقیق بیانگر آن است که رابطه میان هوش تجاری و متغیرهای رضایت و ارزش ویژه برند رابطهای دوسویه است و بر مبنای نتایج حاصل، وفاداری، هوش تجاری و ارزش ویژه برند متأثر از رضایت مشتریان خواهد بود.
Today organizations are working in an environment in which has uncertainty because of competition in the market. So, the organizations will get success which make their customers loyal by business intelligence and customer satisfaction and finally help to increase their brand value. The aim of this research is considering the relationships between business intelligence, customer relationships and loyalty and brand value in hygienic and cellulose industry of Iran. Evaluation of each variable is a kind of decision making problem in which has internal systematic interactions between variables. So, we can use DEMATEL technique in FUZZY conditions for cause and effect relationships between variables. We benefit the ideas of 10 experts in cellulose and hygienic industry for considering the relationships between variables. The results show that there are systemic and network relation between research variables. Also, the results show that there is a two tailed relation between business intelligence and brand special value and customer satisfaction. Also, based on research results, customer satisfaction effects on loyalty, business intelligent and brand special value.