بررسی ایجاد شبکهای بین شرکتهای دانشمحور به کمک مدل منشور
محورهای موضوعی : زيرساختهاي توسعه فناوري و نهادهاي پشتيبان توسعه فناوري
1 - مدیر عامل شرکت پارس پیوند
کلید واژه: شبکه همکار, مدل منشود, ارزش آفرینی, دانش محور,
چکیده مقاله :
در این مقاله به بررسی چگونگی تشکیل یک شبکه همکار در میان شرکتهای دانشمحور داخلی در راستای رقابتپذیری بیشتر و ایجاد ارزش فراتر بحث خواهیم نمود و سعی میکنیم به کمک مدلهای برگرفته از مفاهیم هندسی و منطق چگونگی ایجاد چنین شبکههایی را مشخص نماییم. مدل در نظر گرفته شده به صورت ساختار منشور است که شرکتهای مختلف در وجوه این منشور قرار میگیرند. شکل منشور و تعداد وجوه آن به نوع پروژه بسیار وابسته است و باید تمامی وجوه پروژه را پوشش دهد. مزیتها مدل منشور در ایجاد و توصیف شبکه، در تقسیم کار و وظایف و پوششدهی کامل پروژه است و از پیچیدگیهای آن میتوان به چگونگی مشخصسازی توانایی و ویژگی خاص شرکتها در ترسیم ساختار و نقش آنها در مدل اشاره نمود.
In this article discussion how is to create the Cooperative network among knowledge-based companies to get best rivalry. With a pyramid model describes the Cooperative Network relation such as management, technology and economical conditions. Each company or proficiency set on one face of pyramid, and relation in network simulated with pyramids sides. This model has some profits in work distribution and covers all of the dimensions of the project. We used principles of geometric and simulation for pyramid model.