تجاري سازي تکنولوژي عامل موثر درتوسعه تکنولوژي و اقتصاد
محورهای موضوعی : انتقال فناوري و تجاريسازي پژوهشرضا رادفر 1 , عباس خمسه 2 * , حسام الدین مدنی 3
1 - دانشگاه علوم تحقیقات
2 - -
3 - دانشگاه علوم و تحقيقات تهران
کلید واژه: تحقیق, توسعه, نوآوری, تکنولوژی, تجاری سازی تکنولوژی,
چکیده مقاله :
امروزه تحقيقات را به خاطر نوآوري و نوآوري را به خاطر سود اقتصادي نگاه ميکنند. در دنياي کنوني تحقيقات خصلت فرهنگي به معناي مرسوم کلمه را از دست داده و به عاملي اقتصادي تبديل گرديده است. تجاري سازي بخش مهمي از فرآيند نوآوري است و هيچ تکنولوژي و محصولي بدون آن با موفقيت وارد بازار نميشود. ايجاد بسترهايي براي عرضه دانش و تکنولوژي، علاوه بر فراهم آوردن ارزشهاي اقتصادي قابل توجه براي سازمانها، منجر به رشد اقتصادي و تکنولوژيک جامعه ميشود. در اين مقاله سعي داريم تا ضمن معرفي تجاري سازي تکنولوژي و فرآيند آن، به بررسي اهميت تجاري سازي تکنولوژي و نقش آن در توسعه تکنولوژيهاي جديد بپردازيم، همچنين در ادامه عوامل مهم تاثيرگذار درتجاري سازي تکنولوژي و موفقيت آن، و نيز طبقه بندي و ريسکهاي تجاري سازي تکنولوژي مورد بررسي قرار ميگيرد.
Nowadays, research has been received a great attention due to innovation and also the innovation is being observed because of economic wealth. In present world, the concept of research has lost its meaning from the cultural point of view, while its and economical function has been greatly magnified. Commercialization is the important part of innovation process and no technology and product would come into market successfully without it. Producing contexts for knowledge and technology, can create noticeable economical values for organizations, and also leads to economical and technological growth of the society. In this paper, we try to introduce the technology commercialization and its process, and also reviewing the importance of technology commercialization and its role in development of new technologies. Along with it, the important functions which are effective in technology commercialization and its success, classification, and technology commercialization risks will be reviewed.