مديريت دانش؛نظريهها، فناوريها و رويکردها
محورهای موضوعی : مديريت دانش
1 - دانشگاه گرمسار
کلید واژه: دانش, مديريت دانش, اشتراک دانش, سرماية دانش, مزیت رقابتی, فناوريهاي مديريت دانش, رويکردهاي مديريت دانش,
چکیده مقاله :
مديريت دانش به عنوان يک رشتة علمي حاصل تفکر متخصصاني همچون پيتر دراکر در دهة 1970، کارل- اريک اسويبي در دهة 1980 و نوناكا و تاكاچي در دهة 1990 بوده است. اين مقاله مديريت دانش را از يک چشم انداز تاريخي مورد توجه قرار ميدهد، فناوريها و رويکردهاي مهم آن را بررسي ميکند و برخي فرصتهاي جديد در مديريت دانش را برجسته ميکند. چنانچه مديران اهميت اين راهبردهاي مديريت دانش را ناديده بگيرند، سازمان آنها توفيق چنداني به دست نخواهد آورد.
Knowledge management as an academic discipline evolved from the thinking of experts such as Peter Drucker in the 1970s, Karl- Erik Sveiby in the late 1980s, and Nonaka and Takeuchi in the 1990s. This paper places Knowledge Management in a historical perspective, frames some of the key technologies and approaches to it, and highlights some of the new opportunities within Knowledge Management. If managers ignore the importance of strategies of knowledge management, their organization will not succeed.