رويكرد و استراتژي هاي دانش آفريني در دانشگاه ها
محورهای موضوعی : زيرساختهاي توسعه فناوري و نهادهاي پشتيبان توسعه فناوري
1 - مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه شهید بهشتی
کلید واژه: دانش آفريني, مراكز دانشگاهي نوپا , استراتژی,
چکیده مقاله :
بهره گيري از روشها ، فرآيندها و سازوكارها در چارچوب رويكرد و استراتژي هاي توليد ، حفظ و احياي دانش در دانشگاه هاي پر سابقه و پيشكسوت كشور نه تنها موجب تقويت ذخاير فكري ، علمي و تجربي اعضاي هيات علمي و كاركنان آن مراكز مي شود ، بلكه الگوي مناسبي براي مراكز دانشگاهي نوپا و جوان براي برخورداري از كاربست هاي توليد و ذخيره سازي دانش ، دريافت دانش توليد شده و موجود از صنايع و ساير دانشگاه ها مي شود . توجه به اين جنبه هاي مديريت دانش ، دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي را به عنوان سرچشمه هاي توليد ، خلق و بازپروري دانش در كشور مطرح مي كند . ..
Using the methods, processes and businesses within the framework of production approaches and strategies, retention and revival of pioneer universities knowledge in the country, not only enables the conceptual, scientific and experimental resources of the faculty members and employees of those centers, but it is also a proper pattern for start-up university centers to benefit from the outcomes of knowledge generation and supply. Considering these aspects of knowledge management, introduces universities and higher education centers as the sources of production, creation and renewal of knowledge in the country. In this article, by elaborating the necessities, different types and resources of knowledges the enrichment and transfer approaches are being reviewed. Then , the improving knowledge creation strategies within the organizational capabilities of the universities that conduct to organizational learning of highereducation centers, are being analyzed.