ضرورت پرداختن به توسعه محصولات جدید و نقش نوآوری،R&D و تکنولوژی درآن
محورهای موضوعی : مديريت تحقيق و توسعهعباس خمسه 1 * , رضا رادفر 2 , علی سرافراز 3 , داوود سرافراز 4
1 - دانشگاه آزاد اسلامي واحد كرج
2 - دانشگاه علوم تحقیقات
3 - -
4 - -
کلید واژه: توسعه محصولات جدید, نوآوری, تحقیق و توسعه, تکنولوژی,
چکیده مقاله :
درجهان اقتصادی امروزه بیشتر سازمانها در جستجو برای یافتن عوامل ایجاد مزیت رقابتی هستند . فرآیند توسعه محصول جدید برای انواع مختلف سازمانهای تولیدی/خدماتی اکنون مزیت رقابتی محسوب می شود . توسعه محصولات جدید به سازمانها کمک خواهد کرد تا موقعیت رقابتی و انحصاری خود را در بازار رقابت حفظ نمایند. در این مقاله سعی داریم تا ضمن معرفی توسعه محصولات جدید، راهبردها ، الگوها و فرآیند آن به اهداف و دلایل اهمیت توسعه محصولات جدید بپردازیم. همچنین در ادامه به نقش نوآوری ، تحقیق و توسعه، تکنولوژی و مدیریت در فرآیند توسعه محصولات جدید پرداخته و عوامل حائز اهمیتی را که در شکست و موفقیت توسعه محصولات جدید نقش دارند را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
In todays world of economy, many of organizations are looking for elements of creating competetive advantages. The process of developing new products for different kinds of product/service organizations, is considered as competetive advantage. Development of New products will help organizations to keep their competetive and monopolistic positions in competetive market. In this paper we try to introduce development of new product, directions, patterns and its process, and also consider the goals and reasons of the imporance of development of new products. So, we will consider the role of innovation, R&D, technology and management in new product development process. We would also investigate the important factors which are seems to be important in fail and success of the new product development.